פיצוי על פגיעה בתאונות דרכים גם במצבים מיוחדים

פיצוי על פגיעה בתאונות דרכים גם במצבים מיוחדים

תאונות דרכים קורות לא מעט ובמגוון רחב של צורות: בין שתי מכוניות, בין רכב לאופנוע, תאונה עצמית של אופנוע, פגיעה בהולכי רגל, רוכבי אופניים והרשימה עוד ארוכה. כל משתמשי הדרך הנפגעים בתאונת דרכים זכאים לפיצויים עפ"י חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים. אם לנהג רכב ידועה הכתובת האחראית למתן פיצויים, ישנם מצבים בהם הדברים לא תמיד ברורים. לדוגמה, כאשר לנהג הרכב הפוגע לא היה ביטוח חובה בתוקף, גם הולך רגל בו פגע לא יוכל לקבל פיצויים מחברת הביטוח. כך גם במצב של תאונת פגע וברח בה זהות הנהג כלל לא ידועה.

מהי הכתובת באותם מצבים?

במיוחד במצבים מיוחדים אלה בהם דברים אינם ברורים חשוב להתייעץ עם עורך דין תאונות דרכים בצפון או לפי אזור מגוריכם אשר יבהיר את הדברים וגם יסייע בהגשת התביעה. הגורם האחראי לפיצוי נפגעי בתאונות דרכים במצבים מיוחדים אלה הוא קרן שהוקמה ע"י המדינה ונקראת קרנית. קרנית היא הכתובת גם כאשר זו תאונת פגע  וברח וגם כאשר לנהג אין ביטוח חובה בתוקף. במצב השני גם הנהג יכול לקבל פיצוי דרך קרנית וגם הולך רגל או משתמש דרך אחר בו פגע. כפי שקבלת פיצויים מלאים מחברת ביטוח או מהמוסד לביטוח לאומי אינם פשוטים, כך גם קבלת מלוא הפיצויים מקרנית דורשים הגשת תביעה מסודרת, בצירוף כל המסמכים הנדרשים ומומלץ מאוד שעורך דין יהיה מעורב בהגשת התביעה כבר מתחילתה.

קבלת תשלום תכוף בתאונות אופנוע

באופן יחסי למספרם של אופנועים על הכביש, ישנן יותר תאונות אופנוע קטלניות לעומת מכוניות. הפגיעה שסופג רוכב האופנוע החשוף לגמרי תהיה קשה יותר מאשר אם אותה תאונה בדיוק היתה מתרחשת כשהוא נוהג במכונית. לכן, כאשר מדובר על רוכב אופנוע שספג פגיעה קשה ישנה אפשרות לקבל מחברת הביטוח תשלום תכוף, תשלום ראשוני מיידי שניתן עוד לפני אישור התביעה וקבלת סכום הפיצויים המלא. הגשת הבקשה בעזרת עורך דין מעלה משמעותית את הסיכוי לקבלת תשלום תכוף ובכלל לתשלום פיצויים בגובה התואם את רמת הפגיעה.

עו"ד רועי לוי מתמחה בנזיקין. הוא בעל ניסיון רב בתביעות הקשורות לתאונות דרכים. מוזמנים ליצור קשר: 04-9996900

פיצוי על פגיעה בתאונות דרכים גם במצבים מיוחדים
לקביעת פגישה
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם !

מאמרים נוספים

עו"ד נזקי גוף
עורכי דין לנזקי גוף מקרים של תאונות כגון תאונות עבודה, מחלות עקב מקום עבודה, רשלנות רפואית לצד כל נזק גופני...
המשך קריאה
עורך דין תאונות דרכים
עורך דין לענייני תאונות דרכים כמעט מידי יום מתרחשות ברחבי המדינה תאונות דרכים, החל מתאונות קלות דרך קשות ועד קטלניות....
המשך קריאה
עורך דין נזקי רכוש
עורך דין לנזקי רכוש את תחום הנזיקין ניתן לחלק לשני חלקים עיקריים: נזקי גוף ונזקי רכוש. עורך דין נזיקין מתמחה...
המשך קריאה
עורך דין תאונת עבודה
עורכי דין לתאונות עבודה תאונת עבודה מוגדרת ככל פגיעה המתרחשת בתחום עבודתו של עובד שהינו שכיר. עם זאת, זהו לא...
המשך קריאה
כל מה שחשוב לדעת בנושא תאונות דרכים
מה מוגדר בחוק "תאונת דרכים" ? בהתאם לחוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים, תשל"ה – 1975 (להלן: "החוק") "תאונת דרכים" הנה...
המשך קריאה
מהי תאונת עבודה ומדוע כדאי להיוועץ עם עו"ד?
תאונה, מחלה או פגיעה גופנית או שכלית שנגרמה לעובד, בשל רשלנות המעסיק או הפרת חוק מצדו, בזמן העבודה או כתוצאה...
המשך קריאה
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support